Een klacht indienen


Het is alleen mogelijk om uw klacht per post of per e-mail in te dienen. De therapeut zal ten tijde van de klacht aangesloten moeten zijn bij een beroepsorganisatie welke is aangesloten bij de NNTCC.
U moet uw klacht schriftelijk motiveren. Een klacht die niet gemotiveerd is, wordt niet in behandeling genomen. De klacht dient in het Nederlands opgesteld te zijn. Indien u de Nederlandse taal niet voldoende machtig bent, dan raden wij u aan u zich te laten bijstaan door een tolk. De kosten daarvan zijn voor eigen rekening.

Een klacht kan schriftelijk, of via de e-mail ingediend worden bij het ambtelijk secretariaat van de NNTCC, Postbus 75, 9400 AB te Westerbork.

Ons email-adres voor uw klacht is: griffie@nntcc.nl
Eventueel kunt u bellen met de griffie voor meer informatie: 0592-820039


Uw klacht dient aan een aantal voorwaarden te voldoen. In uw klacht dient minimaal te bevatten:


  • Uw naam, voornamen en adres;
  • De naam, het werkadres en eventueel het woonadres van de aangeklaagde;
  • De formulering van de klacht, zoveel mogelijk voorzien van data, feiten en omstandigheden waarop die klacht berust;;
  • Als u niet de cliënt bent:
  • Naam, adres en geboortedatum van de cliënt.
  • Het belang dat u hebt bij het indienen van de klacht.
  • De aard van de relatie met de patiënt.
  • De reden waarom de patiënt zelf geen klacht kan indienen, het machtigingsformulier dat de patiënt heeft afgegeven en een kopie van het identiteitsbewijs van de patiënt als blijk van zijn/haar instemming met uw klacht.
  • Indien u een minderjarige vertegenwoordigd dient u te kunnen aantonen dat u wettelijk bevoegd bent om de minderjarige te vertegenwoordigen.

Advies 
Voor hulp bij het indienen van uw klacht kunt u contact opnemen met het Landelijk meldpunt Zorg van het ministerie van VWS.